Könyvek csatája

Lesd meg a csatát, hogy megtudhasd a végén, melyik könyv 2014 legjobbja! - Könyvek csatája
Értesülni akarsz a legfrissebbekről a csatával kapcsolatban? Nézd a külön erre készített oldalt! - Könyvek csatája - Frissek

2014. június 19., csütörtök

Kelly Oram: Szívzűrterűpia strébereknek (S&B)

Szerző: Kelly Oram
Kiadó: Móra könyvkiadó - LOL sorozat
Kiadás éve: 2014
Fordította: Vándor Judit
Oldalszám (a Köszönetnyilvánítás nélkül): 224
Sorozat: -
A mű eredeti címe: The Avery Shaw Experiment
Fülszöveg: 
Avery gyakorlatilag születése óta szerelmes a legjobb barátjába. 
Aidennek ugyan fogalma sincs erről, a lány mégis vígan tervezge­ti közös jövőjüket. Egész addig, amíg a srác közli, hogy barátnője van. Mit lép erre a stréber Avery? Hát igazi kocka módjára a tudományba menekül: egy sor társadalmi kísérlettel akarja bebizonyítani, hogy az összetört szív csak akkor gyógyul be, ha az ember előbb túljut a gyász hét fázisán. Csakhogy a kivitelezéshez szüksége van egy független külső megfigyelőre, itt lép a képbe Aiden bátyja. A csöppet sem stréber Grayson olyan dolgokra veszi rá a gátlásos lányt, amiket korábban álmában sem mert volna megtenni. A suli alfahímje és a legnagyobb stréber egyre több időt tölt együtt, persze kizárólag a tudomány érdekében! 
És közben egy egészen új kísérlet veszi kezdetét. 

1.


Annyira kikészültem, hogy csak akkor vettem észre, a fürdőszobába menekültem, ahol Grayson éppen zuhanyozott, amikor meglepődve kikukkantott a zuhanyfüggöny mögül.
- Aves, aranyom, most nem érek rá. - Majd felvonta a szemöldökét, és gonoszkodva rám vigyorgott. - Hacsak nincs kedved csatlakozni...?
Ebben a pillanatban kopogtattak, és anyám aggódó hangon keresett. Graysonra néztem, és a színtiszta pánik őrületében gondolkodás nélkül beugrottam mellé és a függöny mögé.
- Húha! Avery, csak vicceltem!

2.

- Azt hiszem vissza kellene mennünk a többiekhez.
- Jó - sóhajtottam tragikusan, mire nevetni kezdett. - De ha nyerek, egyezz bele, hogy a barátnőm leszel!
Avery elfogadta a felé nyújtott tenyeremet, és sokatmondóan rám mosolygott.
- És ha én nyerek, akkor muszáj lesz járnod velem.

Avery és Grayson. Ők ketten, két különböző szemszögből mesélik el nekünk azt, ahogyan Avery próbálja bebizonyítani; a gyász hét fázisa bizony újra helyrerakja az összetört szívet.
Először is kezdjük azzal, hogy én nem értettem ezt az egészet. Mármint, hogy Aiden hogyan törte össze Avery szívét. Oké, azt mondta neki, hogy ne ünnepeljék együtt a születésnapjukat, meg állítólag "szakított" Avery-vel, pedig nem is jártak, csak Avery volt szerelmes belé, amiről Aiden nem is tudott, szóval én nem bírtam felfogni az egészet. Mindegy, ezt a könyv negatív dolgára írtam, elfogadtam, és nem emlegettem fel, nem is fogom.
Szóval, miután Aiden szépen összetöri bakker, nem töri össze!!! Avery szívét, a lány eldönti, hogy a tudományos versenyre, ahová együtt kellett volna menniük (de Aiden átment a vitaklubbhoz, hogy egy kibaszott ribancnak nyalizzon oké, összetörte a szívét) elkészít egy társadalmi kísérletet, melynek a fő témája az összetört szív gyógyítása, a gyász hét fázisának segítségével. Ehhez azonban szüksége van egy külső félre, itt jön képbe Grayson, aki bár ott volt a történéseknél, mégis külsős, hiszen ő nem vett részt a drámában.
És elkezdődik a gyógyulás - Grayson átsegíti Averyt a gyász összes fázisán, természetesen a saját módszereivel.
A gyász hét fázisa (kiemelem azokat, amik a könyvben több hangsúlyt kaptak, vagy éppen idegesítőek voltak): döbbenet/hitetlenkedés, tagadás, alkudozás, bűntudat, düh (ennek örültem, mert jó rész volt, viszont nem volt annyira hangsúlyos, hiába vártunk rá annyit, hamar vége lett), depresszió, elfogadás/remény (a legjobb rész volt). (A könyv első lapján is ott van a gyász hét fázisa.)

Avery Shaw nekem szimpatikus volt, végig a könyvben. Hazug, hazug, hazug. Na jó, volt egy pár rész, amikor megutáltam szerencsétlent - például a bűntudatnál, és a depressziónál, de az elfogadásnál már újra imádtam. Szerintem tényleg segített neki Grayson.
Team Grayson
Grayson Kennedy. IMÁDOM! IMÁDOM! IMÁDOM!! Minden fiút úgy kéne hívni, hogy Grayson Kennedy!!! Grayson jó fej, segíteni akar Avery-nek, hiszen gyerekkoruk óta ismerik egymást, de arra még ő sem számított, hogy bele fog szeretni a lányba. De mégis hogyan mutathatná meg neki, hogy szereti, mikor a lány az öccsét szereti, róla meg azt hiszi, hogy egy nagy nőcsábász? Jó, valóban az volt, de mostanra csak Avery érdekli, erről az utolsó hozzánk intézett szavai is meggyőztek (igen, ugyanis, mivel amit mi olvasunk, az a munkanaplójuk a kísérletről, néha-néha kiszólnak, de ez itt nem idegesített!):
Soha nem jutottunk teljesen túl a 2013-as Nagy Aiden/Avery Esemény utóhatásán. Nem utáljuk egymást, de korábban se voltunk összenőve, és azt hiszem, amíg Avery-vel járok, mindig lesz köztünk némi feszültség. És mivel eszem ágában sincs szakítani Avesszel, meg kell tanulnunk elviselni egymást.
Aiden Kennedy egy kis köcsög. Utálom. Teljes szívemből utálom. Egy csomószor kiabáltam vele, amikor a könyvet olvastam (ki tudja, azt hittem, hogy hallja), az asztalt csapkodtam a könyvvel (ez ritka dolog), közben pedig az ordítottam, hogy "utállak, utállak, utállak, rohadj meg, rohadj meg, rohadj meg!". Szép látvány lehetett.
Liddyt imádom, nagyon jó fej barátnő, és iszonyúan nagy beszólásai vannak!
Owen meg tudja, hogy mit akar (↑ khmm...), csak nem akarja magának bevallani... :3

Egy élmény volt, tilos kihagyni.

Arra viszont nem tudtam rájönni, hogy most mi lett a Móránál ez a nagy gyász-mánia, mivel Az ég a földig ér is gyászos, és olyan szempontból ez is, hogy foglalkozik a gyásszal. Mindegy, tetszett, legalább a témánál maradtak, de remélem, hogy a következő könyv új témával jön. ;)



- EXTRA RÉSZLETEK A TANULMÁNYOKBÓL -

~ EZEN a linken elolvashatod Avery egyik bejegyzését, Az alsógatya terápiát ~
~ EZEN a linken elolvashatod Grayson egyik bejegyzését, a Kifüstölést ~
~ EZEN a linken elolvashatod Avery egyik bejegyzését, a Jó pasiból is megárt a sokot ~
~ EZEN a linken elolvashatod Grayson egyik bejegyzését, az Önuralom - és főleg annak hiányát ~
~ EZEN a linken elolvashatod a Graysonnal és Avery-vel készített interjút! ~



Az Avery Shaw kísérlet
A történet teória írója:
Kelly Oram
Borító: én a magyart is imádom, mert lehet tapizni (:3 ♥♥), de szerintem ez a külföldi is nagyon szép, ráadásul ez a kémiai periódusos rendszer ötlet nagyon jó, főleg ez az Lv (love=szerelem), csak azért jobb a magyar, mert a könyvben nincs kémia, csak fizika
Kedvenc karakter: Avery Grayson (ő az első!), Avery, Cheryl, Kaitlin, Libby, Owen
Legutáltabb karakter: AIDEN (!!!!!), Mindy (Aiden vitaklubbos új csaja. Pff.)
Amit imádtam: Grayson+Avery jelentek (az összeset!!), Kaitlin jó anya, Cheryl
Amit utáltam: Aiden viselkedését
Érzéki mérce: játszadozik a kis szemét az érzéseimmel... *szipog*
Értékelés: egyszerűen... hű.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése