Könyvek csatája

Lesd meg a csatát, hogy megtudhasd a végén, melyik könyv 2014 legjobbja! - Könyvek csatája
Értesülni akarsz a legfrissebbekről a csatával kapcsolatban? Nézd a külön erre készített oldalt! - Könyvek csatája - Frissek

2014. január 27., hétfő

Lauren DeStefano: Hervadás

Szerző: Lauren DeStefano
Kiadó: 2013
Kiadás éve: Cartaphilus kiadó, a Cartalight sorozatban (ami az ifjúsági kategóriát öleli magába)
Fordította: Farkas Nóra
Oldalszám (a Köszönetnyilvánítás nélkül): 403
Sorozat: Vegyészkert-trilógia
A mű eredeti címe: Wither
Fülszöveg:
Akarnád pontosan tudni, mikor fogsz meghalni?
Egy balul sikerült tudományos kísérlet miatt a világot élő időzített bombák népesítik be: a férfiak csak huszonöt, a nők pedig csupán húsz évig élnek. Genetikusok keresik az ellenszert, hogy az emberi faj újra erőre kapjon. Mindenközben a világon eluralkodik a szegénység és a bűnözés, gyerekek milliói maradnak árván, serdülő lányokat rabolnak és adnak el, hogy többnejű házasságban utódokat szüljenek.
A tizenhat éves Rhine-nak már csak négy éve van hátra, amikor ő is erre a sorsa jut. Noha a kiváltságosok jómódú világába csöppen, és férje, Linden őszintén szereti, egyre csak a szökés jár a fejében. A varázslatos gazdagság közepette Rhine lassan ráébred, hogy a csillogó látszat mögött a valóság ridegebb, mint hitte volna.
Miközben a génvírus miatt egyre fenyegetőbben közeledik Linden éveinek vége, Rhine bizalmas barátra talál, akinek segítségével talán esélye lehet a menekülésre. De vajon a káoszba süllyedő világban csakugyan lehetséges a szabadság?


Mások véleménye:
"A Lauren DeStefano által fevázolt jövő nagyon is hiteles. Lenyűgözött a regény világa, a romantika, az írásmód - már nagyon vártam, hogy ilyen jó könyv kerüljön a kezembe." - Carrie Ryan, a Kezek és fogak erdeje szerzője


A harmadik rész borítója, ami még nem tudjuk milyen
címmel fog megjelenni
Tényleg van abban valami, amit Carrie Ryan mondott. De ez életem legeslegnehezebb kritikája. Ez a könyv - egyszerűen leírhatatlan!
Szerintem - a legtöbb trilógiával ellentétben - itt az első rész egy felvezető kötet volt, tulajdonképpen az egésznek annyi értelme volt, hogy kicsit megismerhettük a világot és megszerethettük Gabrielt, akit ugyebár, mivel Rhine szemével követhetjük végig a történetet, aki szintén beleszeret ezért a következő kötetekben is fog szerepelni (persze, én ezt már biztosra tudom, hogy nem akarok spoilerkedni -, majd később :D ).
Szóval, a történet szerint minden nő meghal húszéves korában, a férfiak pedig huszonöt éves korukban. Itt él Rhine, akit elkaptak, hogy feleség legyen (áhh, nem bírtad ki, hogy ne spoilerkedj!?!?). Ez az egész meg is történik, de a férje, Linden, szinte nem is törődik velük - a haldokló feleségével van, aki időközben összebarátkozik Rhine-al is. Aztán persze történnek az események...
A második rész borítója, ami Láz
címmel fog megjelenni
Később láthatjátok majd, igen, sok minden van, amit nem szerettem ebben a könyvben, de talán csak azért, mert olyan furák voltak, számomra igencsak szokatlanok, míg ott, abban a korban, abban a világban valószínűleg minden, amit én annyira drasztikusnak találtam, teljesen normális. Hát, viszont itt még nem. Nem tudom, lehet, hogy még nem álltam készen erre a könyvre, de, ha úgy összevetjük tulajdonképpen szeretem ezt a könyvet, és várom a következő köteteit, mélyen abban reménykedve, hogy izgalmasabban lesznek, mint ez a kötet - reméljük. :D
És a vége... esküszöm, AZ VOLT A KEDVENC RÉSZEM, de kérlek, a saját érdeketekben, NE OLVASSATOK ELŐRE, egy, mert olyankor nagyon meg lehet kavarodni, kettő, amúgy sem lehet érteni, hogy mi van, mert szinte minden oldalon annyi rizsa van, hogy elveszted a fonalat, ha akár csak egy oldalt kihagysz.
A szereplők pedig... Rhine nekem szimpi volt, mert nagyon szereti a családját, szóval egyetértettem vele. Rose kedves volt és jó fej, őt is bírom. Jennát is kedveltem, már a kezdetektől fogva, éreztem, hogy nála ez a családos-dolog van. :) Linden... ööö... hát, nekem LINDENNEL, annyira nincs bajom, inkább az apjával Vaughhhhh-al, akit viszont SZÍVBŐL gyűlölök. Gabriel, őt szeressük (looooveeeeee♥). Rhine szolgálója... elfelejtettem a nevét... ööö... xD Na jó, őt is bírtam, de nem maradt meg bennem a neve. :D Cecily... őt pedig egyszer kedveltem meg (ami pont a spoiler résznél van), de amúgy meg gyűlölöm és mindig is gyűlölni fogom.
Őszintén Cecily-vel kapcsolatban, kicsit sértőnek találtam a viselkedését, mert szerintem egy mai 13 éves egyáltalán nem viselkedik így, maximum egy ötéves vág le olyan hisztiket, mint amilyeneket ő. (Véleményem szerint a 13 évesek mostanság már eléggé érettek, ezért kerülnek ilyen fiatalon testközelbe a nagyobban gondjaival/szokásaival - például drog, cigi, stb.)
/Részlet/ (nem pontos)
-Miért nincs itt semmi igazi? - kérdezi Cecily.
-Az igazi csúnya szónak számít ezen a helyen - lép be Jenna a szobába.
/Részlet vége/
És most... bocsi, de nem bírtam ki.

A végén, amikor Rhine és Gabriel megszökik Lindenéktől, és Cecily utánuk küldd egy szolgát, hogy ki tudjanak menni a kapun, őszintén megkedveltem egy kicsit a kis csajt, annak ellenére, hogy az egész könyv alatt utáltam. Annyira örültem, hogy végre megszabadulnak attól a nyomorult helytől, mert én is úgy voltam vele, mint Rhine - utáltam. És emiatt ISZONYÚAN várom a következő részt. :)))


SPOILER ALERT VÉGE :DDD


Borító: imádom, a világ egyik legjobbja, viszont a színvonal romlik, mert a második meg a harmadik már nem annyira jó. Egyébként a minősége nem valami jó, mert lekopott a címe ://
Kedvenc karakter: Gabriel (na, jó, talán még Rhine is, de akkor őt csak kisbetűvel írom ide :D ), Rhine
Legutáltabb karakter: CECILY, Linden, Vaugh
Amit imádtam: ööööö... Gabriel+Rhine jelenetek ♥
Amit utáltam: áhh, soroljuk; terhesség, Linden tudatlansága, furgon, hurrikán, rácsos ablakok, Cecily viselkedése, Jenna 19..., Rose, Narancsliget, szülés, Rose halott gyereke, Linden gyerekkora, Jenna húgai, Vaugh uralma, a gyerek és Vaugh, a pince, Gabriel áthelyezése, Jenna titkolózása, Rose halála, a hamvak, Linden nyomolása, boncolás
Érzéki mérce: kis romantika, de az idegeiteket annál jobban feszíti, kicsit meg kell szokni a világot, mert nagyon erős, számunkra még felfoghatatlan, de tényleg hiteles jövőkép.
Értékelés: a sok negatív és egyben furcsa dolog mellett, amiket említettem, én egyszerűen nem vagyok hajlandó lepontozni ezt a könyvet, mert tényleg olyan témákat boncolgat, amikkel nekünk, mint a társadalom fenntartói, ideje lenne szembenéznünk, és imádtam, minden nap leveszem és bele-bele olvasgatok, és szóról-szóra tudom kiidézni a legjobb beszólásokat! *w* ♥.♥




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése