Könyvek csatája

Lesd meg a csatát, hogy megtudhasd a végén, melyik könyv 2014 legjobbja! - Könyvek csatája
Értesülni akarsz a legfrissebbekről a csatával kapcsolatban? Nézd a külön erre készített oldalt! - Könyvek csatája - Frissek

2013. november 27., szerda

Kiera Cass: A Párválasztó

Szerző: Kiera Cass
Kiadó: Gabo
Kiadás éve: 2013
Fordította: Gázsity Mila
Oldalszám (a Köszönetnyilvánítás nélkül)355
Sorozat: The Selection #1
A mű eredeti címe: The Selection
Fülszöveg: 
Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik.
A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz közdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna.


Mások véleménye:
"Elbűvölő, megragadó és épp a megfelelő mennyiségű izgalom van benne!" - Kiersten White, New York Times bestsellerszerző

Mindenkinek feltűnhetett már és nagyon sok blogger is megemlítette már, hogy mindenkinek a borító tűnik fel először. Ezzel én is így voltam, habár nem vettem az első alkalommal a könyvet, amikor megláttam, sőt mi több, még a harmadik találkozásunkkor is tartottam tőle az öt méter távolságot és csak a negyedik alkalommal vettem rá magamat, hogy levegyem a könyvesbolt polcáról és elolvassam, hogy miről is szól az egész. Onnantól, "a kocka el volt vetve".
Tudtam, hogy nekem kell az a könyv és meg is szereztem magamnak -- és The One borítója is fent van, pedig a legújabb információk szerint (külföldön!!!) áprilisban jelenik meg, ami persze azt jelenti, hogy itthon csak nyáron csodálhatjuk.
immár a második részének a borítójában is gyönyörködhetünk élőben, habár az interneten már a

A főszereplőnk neve America Singer, aki az anyukája, a húga és a titkos szerelme, Aspen unszolására jelentkezik a Párválasztóba és, a csodával határos módon, bekerül. Hogy miért?

  1. A képen, ami a helyszínen készült, valósággal ragyogott.
  2. Több nyelven is beszél.
  3. Fantasztikusan hegedül.
Mielőtt America elindul, megtörténik vele élete leg-álomrombolóbb eseménye. És az egyetlen reménye a Párválasztó lesz, ahol először csak azért akar bent maradni, mivel a versenyzők családját, a lányuk bent tartózkodása alatt ellátják. America pedig bármit megtenne a családjáért.

Celeste, Kriss, America, Maxon és a
szülei, a király és Amberly királyné
Őszintén szólva, az első részben nem igazán tudtam együtt érezni Americával, nem értettem, hogy miért mérlegel a két srác között -- számomra egyértelmű volt, hogy Maxon-t kell szeretnie. És neeeem, nem csak azért mert herceg, hanem azért, mert számomra Aspen halott volt. De természetesen Kiera Cass számára nem.
Az első részről nem igazán tudnék beszélni, mert nekem a második rész, most sokkal frissebb, de így is, úgy is csak jó dolgokat tudnék felhozni mellette -- talán az egyetlen dolog amit nélkülözni lehetett volna, az a Lázadók támadása, szerintem az nem kellett ide.

Borító: Az eredetit vehetjük a kezünkbe, még az angol címet is rajta hagyták. Ezért hatalmas puszi a Gabonak!
Kedvenc karakter: America, Maxon, Marlee, a királynő 
Legutáltabb karakter:  Celeste, a király
Amit imádtam: a feladatokat és a meseszép ruhákat, a befejezést, a palotaőr megejelenését
Amit utáltam: a Lázadók támadását, a lányok fellengző viselkedése
Érzéki mérce: néhány csók, heves vágyak, de semmi több
Értékelés: voltak apróbb hibák, de mivel nagyon vártam a folytatást...

1 megjegyzés:

  1. Én tegnap olvastam ki. Tényleg nagyon jó. A fordítás is. Zoey Keresztes, igényes és szép blogod van. 😊

    VálaszTörlés